Eric Reiss

Guerilla research - how to learn stuff when you don’t have a research budget.

The truth is, every project needs some degree of research – we need to verify that the “what” is accurate and will truly fulfil the “why” behind any project.

Without good-quality research, every project will fail. Alas, we are often forced to work on tight deadlines with no budget for “discovery” work. Happily, there are ways to get the information you need even when your client or manager doesn’t see this need.

In just a few hours, Eric will show you how to:

  • improve the efficiency of your desk research
  • conduct more effective user and stakeholder interviews
  • realistically interpret customer-satisfaction surveys
  • carry out simple ethnographic surveys
  • find secret resources within the client company
  • cheat your way to the resources you need

Throughout the workshop, Eric will also share some eye-opening “war stories” based on his many years of experience in marketing, service design, and UX. You won’t want to miss this.

Note: there will be a simple homework assignment prior to the workshop which participants will receive about a week before the event.

Who is it for?

  • Graphic designers
  • Information architects
  • Content providers
  • Project managers
  • Product owners/managers
  • Anyone UX practitioner who wants to learn more about guerilla research techniques and boost their professional standing in their team.

Note: this is NOT a workshop for professional researchers or user-testing facilitators. We will not be going into detail about lab-based usability testing and similar research that requires both planning, permission, and a budget. Rather, this is about gaining knowledge when you have to “fly under the radar.”

Eric Reiss

Eric Reiss

Eric Reiss has held a wide range of eclectic jobs: piano player (in a house of ill-repute), senior copywriter (in an ad-house of ill-repute), player-piano repairman, adventure-game creator, and stage director. His experiences have served him admirably as a designer, information architect, and usability “expert” although he can’t explain exactly how.

In more mundane lives, Eric has been a two-term president of the Information Architecture Institute and Professor of Usability and Design at IE Business School in Madrid, Spain. Today, Eric is CEO of the FatDUX Group in Copenhagen, Denmark, a leading UX company with offices and associates in over a dozen cities worldwide. He also has several books to his credit, including the best-selling “Usable Usability,” which is now available in four languages. You’ll find him on Twitter at @elreiss.

Q&A

Jak mogę zapłacić za ProductCamp?

Jeśli kupujesz bilet na piątkowe warsztaty (upoważnia do wejścia również na sobotni camp) nie ma innego sposobu płatności niż przelew bankowy. Jeśli kupujesz bilet tylko i wyłącznie na sobotni barcamp istnieją inne sposoby płatności, które obsługuje Evenea. W przypadku pytań prosimy o kontakt na tickets@productcamp.pl

Czy wystawiacie faktury VAT?

Tak. Po zamówieniu biletów na warsztaty wysyłamy emailem fakturę pro-forma, którą należy opłacić w ciągu 5 dni. Nieopłacenie faktury na czas oznacza anulację zamówienia. Po zaksięgowaniu płatności wystawiamy fakturę zaliczkową, a po zakończeniu ProductCampa fakturę końcową. Dużo tych faktur? No cóż... przepisy.

O co chodzi z tym barcampem? Dlaczego nie ma agendy?

Celem wydarzenia jest wymiana doświadczeń, networking i dobra zabawa. Formuła barcampu polega na tym, że nikt wcześniej nie selekcjonuje wystąpień, nie ma formalnego “call for papers”, czy z góry ustalonej agendy. Każdy uczestnik ma szansę opowiedzieć o swoich doświadczeniach, zrobić prezentację, czy poprowadzić sesję dyskusyjną. Motto barcampu to “No spectators. Only participants”. Organizatorzy zapewniają sale, smaczny lunch i animują imprezę, ale agendę dnia układają sami uczestnicy. Program powstaje o 8.30 rano, gdzie prowadzący prezentacje rozwieszają swoje tematy na barcamp boardzie. Przygotowaliśmy dla Was blisko 50 slotów prezentacyjnych, po 30 min każdy. Równolegle odbywać się będzie 6 sesji barcampowych, więc wybór, na co się wybrać, może być czasem niełatwy.

Jak wygląda rejestracja? Czy potrzebuję biletu?

Wstęp na barcamp mają tylko osoby, którzy opłacili wpisowe przez serwis Evenea, lub bezpośrednio u organizatora. Nie trzeba nic drukować, jedynie stawić się w Sobotę 10 Czerwca między 8.00 - 8.15 rano, żeby punktualnie o 8:30 być przy barcamp boardzie.

Czy można podjąć decyzję o zmianie warsztatu już po zakupie biletu?

Niestety nie ma takiej możliwości. Bilety dostępne online na każdy warsztat podzielone są na pule promocyjne Super Early Bird, Early Bird i Regular. Każdy warsztat i każda pula sprzedaje się w innym tempie, stąd podjęliśmy decyzję o nie wymienianiu biletów na warsztat.

Jakie są zasady zwrotu biletu?

Rezygnacja z uczestnictwa w ProductCamp oraz zwrot biletu możliwe są do dnia 26.05.2017. O chęci zwrotu należy poinformować pisząc na tickets@productcamp.pl. W przypadku zwrotu biletu, zwrot opłaty nastąpi do 14 dni roboczych. Po ww. terminie zwrot biletów nie jest możliwy.

Czy jest możliwość przekazania biletu innej osobie?

Tak. Przekazanie biletu może nastąpić nie później niż do 26.05.2017. W przypadku chęci przekazania biletu innej osobie należy poinformować nas o tym fakcie pisząc na adres tickets@productcamp.pl. W emailu należy podać dane osoby, na którą bilet ma być przekazany.